Hos konsumentvägledare kan kommuninvånare i alla åldrar få hjälp med rådgivning gällande tvist eller reklamationer.
Att få konsumentvägledning
Att vara konsument är inte alltid lätt. Tre av fyra konsumenter får varje år problem med något de har köpt. Det kan handla om varor som gått sönder eller tjänster som inte motsvarar dina förväntningar.
Konsumentvägledaren kan hjälpa till med:
- rådgivning gällande tvist eller reklamationer
- information om konsumentens rättigheter och skyldigheter
- vägledning inom hållbar konsumtion
- föreläsningar och inspiration
Vilka kan få konsumentvägledning?
Du som bor i Aneby, Eksjö, Nässjö, Sävsjö, Tranås, Vimmerby och Ydre kommun kan få kostnadsfri rådgivning hos Konsument Höglandet.
Konsumentvägledning vänder sig till ungdomar och vuxna men även barn! De har rätt till råd och stöd inom konsumtion och ekonomi enligt Barnkonventionen.
Ringa eller besöka konsumentvägledare
Konsumentvägledarna nås säkrast via telefon helgfria måndagar, tisdagar och torsdagar.
Kontakta Konsument Höglandet via e-tjänst
Föredrar du att ställa din fråga digtalt kan du använda e-tjänsten för att kontakta konsumentvägledare,
Kontakta Konsument Höglandet, Självservice Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..