Öppna sök Stäng sök Sök
Öppna Meny Stäng meny Meny

Konsumentvägledning

Hos konsumentvägledare kan kommuninvånare i alla åldrar få hjälp med rådgivning gällande tvist eller reklamationer.

Att få konsumentvägledning

Att vara konsument är inte alltid lätt. Tre av fyra konsumenter får varje år problem med något de har köpt. Det kan handla om varor som gått sönder eller tjänster som inte motsvarar dina förväntningar.

Konsumentvägledaren kan hjälpa till med:

  • rådgivning gällande tvist eller reklamationer
  • information om konsumentens rättigheter och skyldigheter
  • vägledning inom hållbar konsumtion
  • föreläsningar och inspiration

Vilka kan få konsumentvägledning?

Du som bor i Aneby, Eksjö, Nässjö, Sävsjö, Tranås, Vetlanda, Vimmerby och Ydre kommun kan få kostnadsfri rådgivning hos Konsument Höglandet.

Konsumentvägledning vänder sig till barn, ungdomar och vuxna.

Ringa eller besöka konsumentvägledare

Telefontider:
Måndag kl. 13-15
Onsdag kl. 10-12
Torsdag kl. 10-12

Boka tid eller ställ en fråga till Konsument Höglandet via e-tjänst

Boka tid med en konsumentvägledare för fysiskt besök, telefonsamtal eller Teamsmöte.
Kontakta Konsumentvägledningen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.


Dolt fält, måste ligga längst upp
Vad kan vi göra bättre?
Berätta vad vi kan göra bättre på den här sidan. Dina synpunkter är värdefulla för oss. Din medverkan hjälper oss att förbättra webbplatsen.