Öppna sök Stäng sök Sök
Öppna Meny Stäng meny Meny

Konsumentvägledning

Hos konsumentvägledare kan kommuninvånare i alla åldrar få hjälp med rådgivning gällande tvist eller reklamationer.

Att få konsumentvägledning

Att vara konsument är inte alltid lätt. Tre av fyra konsumenter får varje år problem med något de har köpt. Det kan handla om varor som gått sönder eller tjänster som inte motsvarar dina förväntningar.

Konsumentvägledaren kan hjälpa till med:

  • rådgivning gällande tvist eller reklamationer
  • information om konsumentens rättigheter och skyldigheter
  • vägledning inom hållbar konsumtion
  • föreläsningar och inspiration

Vilka kan få konsumentvägledning?

Du som bor i Aneby, Eksjö, Nässjö, Sävsjö, Tranås, Vimmerby och Ydre kommun kan få kostnadsfri rådgivning hos Konsument Höglandet.

Konsumentvägledning vänder sig till ungdomar och vuxna men även barn! De har rätt till råd och stöd inom konsumtion och ekonomi enligt Barnkonventionen.

Ringa eller besöka konsumentvägledare

Konsumentvägledarna nås säkrast via telefon helgfria måndagar, tisdagar och torsdagar.

Boka tid eller ställ en fråga till Konsument Höglandet via e-tjänst

Via e-tjänst kan du kan boka en tid för ett personligt besök hos konsumentvägledare. Du kan även använda e-tjänsten för att ställa en fråga till konsumentvägledaren.
Kontakta Konsument Höglandet, Självservice Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..


Dolt fält, måste ligga längst upp
Vad kan vi göra bättre?
Berätta vad vi kan göra bättre på den här sidan. Dina synpunkter är värdefulla för oss. Din medverkan hjälper oss att förbättra webbplatsen.