Konsumentvägledning
Hos konsumentvägledare kan kommuninvånare i alla åldrar få hjälp med rådgivning gällande tvist eller reklamationer.
Att få konsumentvägledning
Att vara konsument är inte alltid lätt. Tre av fyra konsumenter får varje år problem med något de har köpt. Det kan handla om varor som gått sönder eller tjänster som inte motsvarar dina förväntningar.
Konsumentvägledaren kan hjälpa till med:
- rådgivning gällande tvist eller reklamationer
- information om konsumentens rättigheter och skyldigheter
- vägledning inom hållbar konsumtion
- föreläsningar och inspiration
Vilka kan få konsumentvägledning?
Du som bor i Aneby, Eksjö, Nässjö, Sävsjö, Tranås, Vetlanda, Vimmerby och Ydre kommun kan få kostnadsfri rådgivning hos Konsument Höglandet.
Konsumentvägledning vänder sig till barn, ungdomar och vuxna.
Kontakta konsumentvägledare
Ordinarie telefontider:
Måndag kl. 13-15
Onsdag kl. 10-12
Torsdag kl. 10-12
Ibland sker ändringar. Ring och lyssna av telefonsvararen för veckans aktuella tider
Kontakt
Boka tid med en konsumentvägledare för fysiskt besök, telefonsamtal eller Teamsmöte.
Boka tid konsumentvägledning Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Mer information
Kontakt
Konsumentvägledning
0380-51 80 67
konsumenthoglandet@nassjo.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Stadshuset
Rådhusgatan 28
571 31 Nässjö
Boka tid
Endast bokade besök
Boka tid konsumentvägledning Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Konsumentvägledning – en snabbintroduktion