Konsumentvägledning
Hos konsumentvägledare kan kommuninvånare i alla åldrar få hjälp med rådgivning gällande tvist eller reklamationer.
Att få konsumentvägledning
Att vara konsument är inte alltid lätt. Tre av fyra konsumenter får varje år problem med något de har köpt. Det kan handla om varor som gått sönder eller tjänster som inte motsvarar dina förväntningar.
Konsumentvägledaren kan hjälpa till med:
- rådgivning gällande tvist eller reklamationer
- information om konsumentens rättigheter och skyldigheter
- vägledning inom hållbar konsumtion
- föreläsningar och inspiration
Vilka kan få konsumentvägledning?
Du som bor i Aneby, Eksjö, Nässjö, Sävsjö, Tranås, Vetlanda, Vimmerby och Ydre kommun kan få kostnadsfri rådgivning hos Konsument Höglandet.
Konsumentvägledning vänder sig till ungdomar och vuxna men även barn! De har rätt till råd och stöd inom konsumtion och ekonomi enligt Barnkonventionen.
Ringa eller besöka konsumentvägledare
Konsumentvägledarna nås säkrast via telefon helgfria måndagar, tisdagar och torsdagar.
Boka tid eller ställ en fråga till Konsument Höglandet via e-tjänst
Via e-tjänst kan du kan boka en tid för ett personligt besök hos konsumentvägledare. Du kan även använda e-tjänsten för att ställa en fråga till konsumentvägledaren.
Kontakta Konsument Höglandet, Självservice Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Mer information
Kontakt
Konsumentvägledning
0380-51 80 67
konsumenthoglandet@nassjo.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Stadshuset
Rådhusgatan 28
571 31 Nässjö
Boka tid eller ställ en fråga via e-tjänst,
Kontakta Konsument Höglandet, Självservice Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Kontaktcenter
0380-51 80 00
medborgarkontoret@nassjo.se
Konsumentvägledning – en snabbintroduktion