Öppna sök Stäng sök Sök
Öppna Meny Stäng meny Meny

Konsumentvägledning

Hos konsumentvägledare kan kommuninvånare i alla åldrar få hjälp med rådgivning gällande tvist eller reklamationer.

Att få konsumentvägledning

Att vara konsument är inte alltid lätt. Tre av fyra konsumenter får varje år problem med något de har köpt. Det kan handla om varor som gått sönder eller tjänster som inte motsvarar dina förväntningar.

Konsumentvägledaren kan hjälpa till med:

  • rådgivning gällande tvist eller reklamationer
  • information om konsumentens rättigheter och skyldigheter
  • vägledning inom hållbar konsumtion
  • föreläsningar och inspiration

Vilka kan få konsumentvägledning?

Du som bor i Aneby, Eksjö, Nässjö, Sävsjö, Tranås, Vimmerby och Ydre kommun kan få kostnadsfri rådgivning hos Konsument Höglandet.

Konsumentvägledning vänder sig till ungdomar och vuxna men även barn! De har rätt till råd och stöd inom konsumtion och ekonomi enligt Barnkonventionen.

Ringa eller besöka konsumentvägledare

Konsumentvägledarna nås säkrast via telefon helgfria måndagar, tisdagar och torsdagar.

Frågeformulär till Konsument Höglandet

Här kan du ställa en fråga direkt till konsumentvägledaren på Konsument Höglandet.


Skriv ditt för- och efternamn

Skriv det telefonnummer vi säkrast når dig på under kontorstid, kl 8-16.



Skriv vilket år du är född.

Med kön menas vilken könsidentitet du själv känner att du har (kvinna, man, ickebinär, annat alternativ)

Kontakt

Expandera Minimera

Konsumentvägledning
0380-51 80 67
konsumenthoglandet@nassjo.se

Stadshuset
Rådhusgatan 28
571 31 Nässjö

Konsumentvägledning – en snabbintroduktion


Dolt fält, måste ligga längst upp
Vad kan vi göra bättre?
Berätta vad vi kan göra bättre på den här sidan. Dina synpunkter är värdefulla för oss. Din medverkan hjälper oss att förbättra webbplatsen.