Ett år med Globala målen

Ett år med globala målen är en satsning i Nässjö kommun där vi berättar om arbetet med Agenda 2030 och FN:s globala mål.

Möt anställda i Nässjö kommun, lär dig mer om Globala målen och inspireras till egna initiativ. Varje månad presenteras nya goda exempel.

Till år 2030 ska extrem fattigdom vara avskaffad, ojämlikheterna ha minskat, klimatkrisen ha en lösning och jorden vara en fredlig plats. Tillsammans kan vi skapa förändring. Låt dig inspireras av våra medarbetare, från olika delar av verksamheten, vars arbete och engagemang bidrar till att komma närmare en bättre värld.

#EttÅrMedGlobalaMålen

Bollplank för idéer om minskad och hållbar energiförbrukning
På väg mot egenförsörjning i Aktivitetshuset
Hållbara måltider och matglädje