Felanmälan

Dina synpunkter är ett stöd till att förbättra verksamheter och service. Om du uppmärksammar brister kan du även felanmäla detta.

Synpunkter kan vara klagomål eller beröm gällande kommunens verksamheter eller den service som kommunen har ansvar för. Du kan även skicka in felanmälan som handlar om fel och brister gällande gator, belysning, lekplatser och parker eller om du upplever fel gällande elnät, fjärrvärme, renhållning, vatten och avlopp.

Lämna synpunkt eller felanmäl

Använd gärna e-tjänsten för att lämna din synpunkt eller anmäla fel.

Lämna synpunkt till kommunens samtliga områden, Självservice Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Synpunkter till socialförvaltningen

För synpunkter på socialförvaltningens tjänster finns en separat e-tjänst.

Lämna synpunkt till socialförvaltningen

Vid akuta fel

Vid akuta fel som kan innebära stora risker för människor eller egendom, ring kontaktcenter på 0380-51 80 00.

Behöver du anmäla fel av mer akut karaktär utanför ordinarie kontorstid ringer du Nässjö Affärsverks växelnummer 0380-51 70 00.

Utanför kontorstid tar SOS Alarm emot ditt samtal via 0380-51 70 00 och hjälper dig vidare.

För mer information kring felanmälansrutiner, kontakta samhällsbyggnadsavdelningen på tekniska servicekontoret, Nässjö kommun, på 0380-51 81 12.


Dolt fält, måste ligga längst upp
Vad kan vi göra bättre?
Berätta vad vi kan göra bättre på den här sidan. Dina synpunkter är värdefulla för oss. Din medverkan hjälper oss att förbättra webbplatsen.