Meny Stäng Sök
Meny Stäng Meny

Trygghetslarm

Trygghetslarm

Trygghetslarm är till för att du ska känna dig trygg i ditt hem. Om något oförutsett skulle hända kan du komma i kontakt med kommunens larmgrupp och få hjälp, men det ersätter inte larmnumret 112. 

Hur fungerar trygghetslarm?

Trygghetslarm är en larmknapp som bärs som ett armband eller halsband och som används för att larma vid akuta situationer, vid fall, akut sjukdom eller annan fara.

Skulle larmpersonalen inte få kontakt med dig efter att du larmat ringer de på din vanliga telefon. Kan du inte svara åker larmpersonal alltid ut till dig oavsett tid på dygnet. 

Alla larm besvaras men det kan dröja innan personal är på plats då larmpersonalen arbetar inom hela kommunen.

Nyckelgömma

När du ansöker om trygghetslarm lämnar du ett medgivande till att en nyckelgömma installeras på din lägenhetsdörr. Endast larmpersonal och i viss mån omvårdnadspersonal har tillgång till nyckelgömman. 

Larmtest

Den som sällan använder sitt larm behöver genomföra funktionstest i forma av en provlarmning, minst en gång per månad! 

Kostnad

Larmabonnemanget kostar max 250 kr per månad. Trygghetslarmet räknas in i kommunens högkostnadsskydd.

Ansökan

Vill du ansöka om trygghetstelefon - kontakta biståndshandläggare via medborgarkontoret, tel 0380-51 80 00.

Kontakt

Expandera Minimera

Larmgruppen/Nattpatrullen
Bemannat dygnet runt
0380-51 86 95

Kommunens larmcentral
För felanmälan och frågor kring larmet.
Öppet alla dagar kl. 09.00-16.00
0380-51 86 95

Hjälpte informationen på den här sidan dig?


Dolt fält, måste ligga längst upp
Vad kan vi göra bättre?
Berätta vad vi kan göra bättre på den här sidan. Dina synpunkter är värdefulla för oss. Din medverkan hjälper oss att förbättra webbplatsen.
×
Use Google to translate nassjo.se.
Please be aware that Nässjö kommun cannot take responsibility for the accuracy of the translation.