Vanliga frågor och svar
Här har vi samlat information och länkar kring vanliga konsumentfrågor inom olika område.
Fordon
Funderar du på att köpa eller sälja en bil privat eller via bilhandlare? Besök då Hallå Konsuments sidor om bilar och fordon,
Bilar, Hallå Konsument Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Bank och försäkring
Vid funderingar inom bank eller försäkringsfrågor rekommenderar vi att ta kontakt med Konsumenternas bank- och finansbyrå och Konsumenternas Försäkringsbyrå ,
Konsumenterna, webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Boende
Har du frågor om hur du kan spara energi i ditt boende kontakta kommunens energi- och klimatrådgivare,
Energi- och klimatrådgivning.
TV, telefoni och internet
Hallå Konsument - Telekomtjänster
Hos Hallå Konsument hittar du svar på vanliga konsumentfrågor som röra bonnemang för tv, telefoni, bredband och fiberanslutningar,
Telekområdgivarna, Hallå Konsument Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Telekområdgivarna
Telekområdgivarna ger opartisk och kostnadsfri hjälp till konsumenter om avtal och abonnemang för TV, telefoni och bredband,
Telekområdgivarna, webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Etiska rådet
Om du har problem med någon betaltjänst, till exempel SMS-prenumerationer, kan du kontakta etiska rådet,
Etiska rådet, webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Kontakt
Konsumentvägledning
0380-51 80 67
konsumenthoglandet@nassjo.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Stadshuset
Rådhusgatan 28
571 31 Nässjö
Boka tid
Endast bokade besök
Boka tid konsumentvägledning Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Kontaktcenter
Konsumentvägledning – en snabbintroduktion