Meny Stäng Sök
Meny Stäng Meny

Grundskola - lättläst

Grundskola - lättläst

Alla barn i åldern 7 till 16 år
måste gå i grundskolan.
Det kallas för skolplikt.

Barnet placeras i en skola
som ligger nära där barnet bor.
Barnet kan få välja att gå i en annan
skola om det finns plats. 

I Nässjö kommun finns 13 grundskolor.
Det finns skolor i 6 kransorter.

I Nässjö kommun finns inga friskolor.


Kontakt

Expandera Minimera

Medborgarkontoret
0380-51 80  00

Barn- och utbildningsförvaltningen
bukontoret@nassjo.se

Hjälpte informationen på den här sidan dig?


Dolt fält, måste ligga längst upp
Vad kan vi göra bättre?
Berätta vad vi kan göra bättre på den här sidan. Dina synpunkter är värdefulla för oss. Din medverkan hjälper oss att förbättra webbplatsen.
×
Use Google to translate nassjo.se.
Please be aware that Nässjö kommun cannot take responsibility for the accuracy of the translation.