Fritidshem - lättläst

Om du arbetar eller studerar kan ditt barn få omsorg i fritidshem.

Ditt barn får komma till fritids före skoldagens början och efter skoldagens slut.

Fritidshemmen är också öppna under jullov, påsklov, sommarlov och sportlov.

Barn i åldern 6 till 12 år får komma till fritidshemmet.

Fritidshemmen finns ofta i skolans lokaler.

Det kostar pengar för ditt barn att gå på fritidshem.

Du ansöker om fritidsplats digitalt i appen Edlevo.

Kontaktcenter svarar på frågor om Fritidshem. Telefonnummer 0380-51 80 00.