Meny Stäng Sök
Meny Stäng Meny

Skolskjuts - lättläst

Skolskjuts - lättläst

 

Elev i förskoleklass, grundskola 
och grundsärskola 
får skolskjuts från hemmet
till skolan om avståndet
är längre än:

  • 1 km för elever i förskoleklass
  • 1 km för elever i skolår 1 till 3 
  • 2 km för elever i skolår 4 till 6 
  • 3 km för elever i skolår 7 till 9 

Skolkjutsen kostar ingenting.
Du behöver du fylla i en ansökan.
Barn som bor i tätort får inte skolskjuts.

Skolskjuts vid växelvis boende

Med växelvis boende menas
att barnet har sitt hem
hos både mamman och pappan
när föräldrarna inte bor tillsammans.

Barnet bor ungefär lika länge
hos båda föräldrarna.
Elev som har växelvis boende
kan få skolskjuts från båda föräldrarna
till och från skolan.

Skolskjutsen kostar ingenting.

Du måste skicka in
en skriftlig ansökan.

Kontakt

Expandera Minimera

Medborgarkontoret
0380-51 80  00

Barn- och utbildningsförvaltningen
bukontoret@nassjo.se

Hjälpte informationen på den här sidan dig?


Dolt fält, måste ligga längst upp
Vad kan vi göra bättre?
Berätta vad vi kan göra bättre på den här sidan. Dina synpunkter är värdefulla för oss. Din medverkan hjälper oss att förbättra webbplatsen.
×
Use Google to translate nassjo.se.
Please be aware that Nässjö kommun cannot take responsibility for the accuracy of the translation.