Öppna sök Stäng sök Sök
Öppna Meny Stäng meny Meny

Gator och trafik - lättläst

Om gator, gatubelysning, parkering och parkeringstillstånd

Nässjö Affärsverk AB ser till att vägar och trottoarer är rena och att det finns människor som skottar bort snön.

Om du har frågor om gator och trafik eller vill anmäla fel ring 0380-51 70 00.

Gatubelysning

Nässjö Affärsverk AB sköterbelysning på gatorna.

Om du har frågor om gatubelysning eller vill anmäla fel ring 0380-51 70 00.

Parkering

Har du parkeringsskiva kan du parkera din bil gratis på över 9 hundra platser.

Det är olika hur länge du får parkera. 30 minuter, 1 timme, 3 timmar eller 24 timmar.

Du sätter parkeringsskivan innanför bilens framruta.

Parkeringsskivan ser ut som en klocka.

Du ställer visaren på den tid du kom.

Du kan köpa parkeringsskivan på medborgarkontoret, eller i butiker på stan.

Parkeringsskivan kostar 20 kronor.

Parkeringstillstånd

Om du har ett rörelsehinder kan du få parkeringstillstånd för din bil.

Då får du använda parkeringsplatser för rörelsehindrade.

Du söker tillstånd hos kommunen.

Om du har frågor om parkeringstillstånd ring 0380-51 80 00.

Kontakt

Expandera Minimera

Nässjö Affärsverk
0380-51 70 00
info@nav.se

Tekniska servicekontoret
tekniska@nassjo.se

Medborgrkontoret
0380-51 80 00


Dolt fält, måste ligga längst upp
Vad kan vi göra bättre?
Berätta vad vi kan göra bättre på den här sidan. Dina synpunkter är värdefulla för oss. Din medverkan hjälper oss att förbättra webbplatsen.