Meny Stäng Sök
Meny Stäng Meny

Gator och trafik - lättläst

Gator och trafik - lättläst

Nässjö Affärsverk AB 
ser till att vägar och trottoarer är rena
och att det finns människor
som skottar bort snön.

Om du har frågor om gator och trafik
eller vill anmäla fel
ring 0380-51 70 00.

Gatubelysning

Nässjö Affärsverk AB sköter
belysning på gatorna.

Om du har frågor om gatubelysning
eller vill anmäla fel
ring 0380-51 70 00.

Parkering

Har du parkeringsskiva
kan du parkera din bil gratis
på över 9 hundra platser.

Det är olika hur länge du får parkera.
30 minuter, 1 timme,
3 timmar eller 24 timmar.

Du sätter parkeringsskivan
innanför bilens framruta.
Parkeringsskivan ser ut som en klocka.
Du ställer visaren på den tid du kom.

Du kan köpa parkeringsskivan
på medborgarkontoret, eller i
butiker på stan.
Parkeringsskivan kostar 20 kronor.

Parkeringstillstånd

Om du har ett rörelsehinder
kan du få parkeringstillstånd för din bil.

Då får du använda parkeringsplatser för rörelsehindrade.
Du söker tillstånd hos kommunen.

Om du har frågor om parkeringstillstånd
ring 0380-51 80 00.

Kontakt

Expandera Minimera

Nässjö Affärsverk
0380-51 70 00
info@nav.se

Tekniska servicekontoret
tekniska@nassjo.se

Medborgrkontoret
0380-51 80 00

Hjälpte informationen på den här sidan dig?


Dolt fält, måste ligga längst upp
Vad kan vi göra bättre?
Berätta vad vi kan göra bättre på den här sidan. Dina synpunkter är värdefulla för oss. Din medverkan hjälper oss att förbättra webbplatsen.
×
Use Google to translate nassjo.se.
Please be aware that Nässjö kommun cannot take responsibility for the accuracy of the translation.