Meny Stäng Sök
Meny Stäng Meny

När går barnet i förskola?

När går barnet i förskola?

När förälder arbetar eller studerar

Förälder kan välja att ha 
barn i förskola under den tid
förälder arbetar eller studerar.
Förälder betalar avgift.

När förälder arbetar på kvällar och nätter

Barn i åldern 1 till 12 år
Barn med förälder som arbetar på kvällar,
nätter och helger kan få plats 
på Ingsbergs förskola.

När förälder är arbetslös

Barnet får plats i förskola
15 timmar per vecka.
Rektor beslutar vilka tider ditt barn
får komma till förskolan.
Förälder betalar avgift.

När förälder är ledig för vård av ett syskon 

Barn i åldern 1 till och med 2 år 
Barnet får plats i förskola
15 timmar per vecka.
Rektor beslutar vilka tider ditt barn
får komma till förskolan.
Förälder betalar avgift.

Allmän förskola

Barn i åldern 3 till 5 år
får komma till allmän förskola
15 timmar per vecka.
Rektor beslutar vilka tider ditt barn
får komma till förskolan.
Förälder betalar avgift.

Allmän förskola är öppen
under skolans arbetsdagar.
Allmän förskola är stängd
under sommarlov, sportlov,
påsklov och jullov.

Plats i allmän förskola kostar ingenting.

Kontakt

Expandera Minimera

Medborgarkontoret
0380-51 80  00

Barn- och utbildningsförvaltningen
bukontoret@nassjo.se

Hjälpte informationen på den här sidan dig?


Dolt fält, måste ligga längst upp
Vad kan vi göra bättre?
Berätta vad vi kan göra bättre på den här sidan. Dina synpunkter är värdefulla för oss. Din medverkan hjälper oss att förbättra webbplatsen.
×
Use Google to translate nassjo.se.
Please be aware that Nässjö kommun cannot take responsibility for the accuracy of the translation.