När går barnet i förskola?

Här kan du läsa när barnet kan gå i förskolan.

När förälder arbetar eller studerar

Förälder kan välja att ha barn i förskola under den tid förälder arbetar eller studerar.

Förälder betalar avgift.

När förälder är arbetslös

Barnet får plats i förskola 15 timmar per vecka.

Oftast tisdag-torsdag mellan kl 9-14.

Förälder betalar avgift.

När förälder är föräldraledig för annat syskon

Barn i åldern 1 till och med 5 år

Barnet får plats i förskola 15 timmar per vecka.

Oftast tisdag-torsdag mellan kl 9-14.

Förälder betalar avgift.

Allmän förskola

Barn i åldern 3 till 5 år

Får komma till allmän förskola 15 timmar per vecka.

Tid på förskolan är måndag-fredag kl 8.30-11.30 eller kl 13-16.

Allmän förskola är öppen under skolans arbetsdagar. Allmän förskola är stängd under sommarlov, sportlov, påsklov och jullov.

Plats i allmän förskola kostar ingenting.