Särskilt boende - lättläst

På olika platser i kommunen finns hus med lägenheter för äldre. De kallas särskilt boenden.

Du kan få bo där om du inte klarar av att bo hemma.

Där finns personal dygnet runt som hjälper dig med det du inte klarar av själv.

Om du behöver hjälp ring kontaktcenter. Telefonnummer 0380-51 80 00. Säg att du vill prata med en biståndshandläggare. Tala om var du bor.

Växeln kopplar dig till rätt person.