Hjälp i hemmet - lättläst

Du kan få hjälp med att städa, tvätta och handla. Du kan få hjälp med att duscha, gå på toaletten och att komma i och ur sängen.

Om du behöver hjälp, ring kontaktcenter. Telefonnummer 0380- 51 80 00.

Säg att du vill prata med en biståndshandläggare. Tala om var du bor.

Medborgarkontoret kopplar dig till rätt person.

Trygghetstelefon

Om du ramlar ofta kan du få ett larm.

Larmet går till personal som kommer och hjälper dig.

Matservice

Du kan köpa mat från vård- och omsorgsboenden som du får skickad hem till dig.

Nattpatrull

Om du behöver hjälp på natten kan du få hjälpen av nattpatrullen.