Meny Stäng Sök
Meny Stäng Meny

Hjälp i hemmet - lättläst

Hjälp i hemmet - lättläst

Du kan få hjälp med att städa, tvätta och handla.
Du kan få hjälp med att duscha, gå på toaletten och att komma i och ur sängen.

Om du behöver hjälp, ring medborgarkontoret.
Telefonnummer 0380- 51 80 00
Säg att du vill prata med en biståndshandläggare.
Tala om var du bor.
Medborgarkontoret kopplar dig till rätt person.

Trygghetstelefon

Om du ramlar ofta kan du få ett larm.
Larmet går till personal som kommer
och hjälper dig.

Matservice

Du kan köpa mat från vård- och omsorgsboenden
som du får skickad hem till dig.

Nattpatrull

Om du behöver hjälp på natten kan du få hjälpen av nattpatrullen.

Hjälpte informationen på den här sidan dig?


Dolt fält, måste ligga längst upp
Vad kan vi göra bättre?
Berätta vad vi kan göra bättre på den här sidan. Dina synpunkter är värdefulla för oss. Din medverkan hjälper oss att förbättra webbplatsen.
×
Use Google to translate nassjo.se.
Please be aware that Nässjö kommun cannot take responsibility for the accuracy of the translation.