Konsumentverket
På Konsumentverkets webbplats kan du läsa om köp av varor och tjänster, villkor i avtal, reklamationer, att handla hållbart och mycket mer som du kan behöva veta som konsument.
Fel på varan
Konsumentköplagen skyddar dig när det är fel på en vara du har köpt,
Konsumentlagar, Konsumentverket Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Garanti
En garanti innebär att säljaren ansvarar för att varan fungerar under en viss tid. Det är alltid frivilligt för säljaren att lämna garanti, läs mer om garanti,
Garanti – vad är garanti och när gäller den?, Konsumentverket Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Ångerrätt
När du handlar i en affär har du ingen rätt enligt lag att ångra köpet. Om du däremot köper något av en telefonförsäljare eller på Internet har du 14 dagars ångerrätt,
Ångerrätt – då kan du ångra köpet, Konsumentverket Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Öppet köp
Att handla på öppet köp betyder att du får pengarna tillbaka om du ångrar köpet och lämnar tillbaka det du köpt inom en viss tid,
Öppet köp och bytesrätt, Konsumentverket Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Generell information på Konsumentverkets webb,
Konsumentverket, webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Kontakt
Konsumentvägledning
0380-51 80 67
konsumenthoglandet@nassjo.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Stadshuset
Rådhusgatan 28
571 31 Nässjö
Boka tid
Endast bokade besök
Boka tid konsumentvägledning Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.