Öppna sök Stäng sök Sök
Öppna Meny Stäng meny Meny

Vuxna - lättläst

Om skydd för kvinnor och stöd vid missbruk.

Skydd för kvinnor

Kvinnor som har blivit misshandlade av sina män kan få skydd av socialtjänsten.

Vill du prata med någon ring 0380-51 81 41.

Missbruk

Missbruk kallas det när någon dricker för mycket sprit eller använder knark.

Det kan vara svårt att leva i vårt samhälle.

Många börjar att dricka sprit eller använda knark för att trösta sig. Ibland är det svårt att sluta.

Om du dricker för mycket sprit eller använder knark kan du få hjälp att sluta med det.

Om känner någon som dricker för mycket sprit eller använder knark kan den få hjälp att sluta.

Vill du prata med någon om missbruk ring till Rådgivningsbyrån 072-452 95 22.


Dolt fält, måste ligga längst upp
Vad kan vi göra bättre?
Berätta vad vi kan göra bättre på den här sidan. Dina synpunkter är värdefulla för oss. Din medverkan hjälper oss att förbättra webbplatsen.