Musikcaféserien: A Night at the Opera II, 5 februari

En man blickar ut över takåsarna.

Foto: Moa Karlberg

Konsert i Musikcaféserien med Jönköpings Sinfonietta och solister som bjuder på en resa genom operans gyllene era.

Ridån går åter upp! Återupplev magin och njut av storslagna röster och fängslande musik när det hyllade konsertprogrammet återvänder till Musikcaféserien. Förbered dig på att trollbindas av de fantastiska sångsolisterna och Jönköping Sinfonietta när de ger liv åt älskade arior och verk av legendariska kompositörer som Mozart, Bellini, Puccini och många fler.

Under aftonen får du dyka ner i ett kalejdoskop av känslor – från Figaros lekfulla kvickhet till Toscas hjärtskärande intensitet. Oavsett om du är operaveteran eller nyfiken nybörjare, lovar A Night at the Opera en oförglömlig kväll med musikalisk briljans och dramatisk elegans.

Medverkande
Jönköpings Sinfonietta
Bjorn Dobbelaere, dirigent
Solister

Biljetter säljs vid entrén 1 timme före föreställningen, kontant eller swish.
Rullstolsplats bokas genom Ann-Cathrin Gunnar
Förfriskningar i pausen.

Mer information om Musikcaféserien och abonnemang:
Nässjö Teaterförening Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Maj Eriksson, 0730-60 40 16

Arrangör
Nässjö Teaterförening - en del av Riksteatern, Smålands Musik & Teater, Nässjö kommun

Plats