Nässjö kommuns industribyggnads AB (NIAB)

Ett helägt kommunalt bolag

Nässjö kommuns industribyggnads AB, NIAB, är ett helägt kommunalt bolag i Nässjö kommun genom moderbolaget Örnen i Nässjö AB.

NIAB ska främja företagsutveckling

Ändamålet med NIAB:s verksamhet är att ta tillvara på ägarens intresse av att främja företagsutvecklingen i Nässjö kommun genom uthyrning av lokaler.

En viktig pusselbit

NIAB:s verksamhet ska bidra till att göra Nässjö kommun till en framgångsrik och attraktiv kommun till nytta för näringslivet och kommunens invånare. NIAB arbetar i nära samarbete med Nässjö Näringsliv AB, NNAB.

Affärsplan

Affärsplan 2020 ‐ 2022, Nässjö kommuns Industribyggnads AB Pdf, 380.3 kB, öppnas i nytt fönster.

Lokaler

NIAB har två fastigheter där det erbjuds lokaler. Fastigheterna har ett attraktivt läge nära riksväg 40 och Höglandsterminalen. För frågor gällande lediga lokaler kontakta bolagets VD alternativt NNAB.

Fabrikören 1, Industribyn

Fabrikören 1 i Nässjö Industriby, har ett bra logistikläge. Fastigheten är belägen i Norrboda industriområde i närhet av Riksväg 40 och Höglandsterminalen, en containerterminal vid södra stambanan. Idag finns två byggnader med sammanlagt 29 moduler om 144 kvm vardera samt en lokal för inkubatorverksamhet på ca 70 kvm. Inkubatorn erbjuder en möjlighet för nya företag att kostnadsfritt få tillgång till en lokal för att testa sin verksamhet.

Västerhaga 1, Telegatan 5

Telegatan 5 är belägen i området Hultet sydost om stadskärnan, även den fastigheten med närhet till riksväg 40. I lokalen finns 4 moduler i varierande storlek samt ett kallförråd med tillhörande uppställningsyta.

Karta över Fabrikören 1 (Industribyn), Nässjö Industriby, samt Västerhaga 1 (Telegatan 5).

Karta över Fabrikören 1 (Industribyn), samt Västerhaga 1 (Telegatan 5).

Stefan Nilsson, VD
stefan.nilsson1@nassjo.se