Öppna sök Stäng sök Sök
Öppna Meny Stäng meny Meny

När går barnet i förskola?

Här kan du läsa när barnet kan gå i förskolan.

När förälder arbetar eller studerar

Förälder kan välja att ha barn i förskola under den tid förälder arbetar eller studerar.

Förälder betalar avgift.

När förälder arbetar på kvällar och nätter

Barn i åldern 1 till 12 år

Barn med förälder som arbetar på kvällar, nätter och helger kan få plats på Ingsbergs förskola.

När förälder är arbetslös

Barnet får plats i förskola 15 timmar per vecka.

Rektor beslutar vilka tider ditt barn får komma till förskolan.

Förälder betalar avgift.

När förälder är ledig för vård av ett syskon

Barn i åldern 1 till och med 2 år

Barnet får plats i förskola 15 timmar per vecka.

Rektor beslutar vilka tider ditt barn får komma till förskolan.

Förälder betalar avgift.

Allmän förskola

Barn i åldern 3 till 5 år

Får komma till allmän förskola 15 timmar per vecka.

Rektor beslutar vilka tider ditt barn får komma till förskolan.

Förälder betalar avgift.

Allmän förskola är öppen under skolans arbetsdagar. Allmän förskola är stängd under sommarlov, sportlov, påsklov och jullov.

Plats i allmän förskola kostar ingenting.


Dolt fält, måste ligga längst upp
Vad kan vi göra bättre?
Berätta vad vi kan göra bättre på den här sidan. Dina synpunkter är värdefulla för oss. Din medverkan hjälper oss att förbättra webbplatsen.