Meny Stäng Sök
Meny Stäng Meny

Elevens ekonomi - lättläst

Elevens ekonomi - lättläst

Studiehjälp

Du som går i gymnasieskolan
får studiebidrag.

Du får bidraget utan att ansöka
när du börjar skolår 1.

Du kan ansöka om mer pengar
om din familj behöver ett extra tillägg.

Du kan få studiehjälp
till och med den termin
då du fyller 20 år.
När du fyllt 20 år
gäller regler för studiemedel.

Inackorderingstillägg

Om du kommer från en annan kommun
och måste hyra en bostad i Nässjö
kan du söka inackorderingstillägg.
Du söker bidraget på hösten
när du börjar skolår 1.

Hjälpte informationen på den här sidan dig?


Dolt fält, måste ligga längst upp
Vad kan vi göra bättre?
Berätta vad vi kan göra bättre på den här sidan. Dina synpunkter är värdefulla för oss. Din medverkan hjälper oss att förbättra webbplatsen.
×
Use Google to translate nassjo.se.
Please be aware that Nässjö kommun cannot take responsibility for the accuracy of the translation.