Elevens ekonomi - lättläst

Här kan du läsa om studiehjälp och inackorderingstillägg

Studiehjälp

Du som går i gymnasieskolan får studiebidrag.

Du får bidraget utan att ansöka när du börjar skolår 1.

Du kan ansöka om mer pengar om din familj behöver ett extra tillägg.

Du kan få studiehjälp till och med den termin då du fyller 20 år.

När du fyllt 20 år gäller regler för studiemedel.

Inackorderingstillägg

Om du kommer från en annan kommun och måste hyra en bostad i Nässjö kan du söka inackorderingstillägg.

Du söker bidraget på hösten när du börjar skolår 1.


Dolt fält, måste ligga längst upp
Vad kan vi göra bättre?
Berätta vad vi kan göra bättre på den här sidan. Dina synpunkter är värdefulla för oss. Din medverkan hjälper oss att förbättra webbplatsen.