Synpunkter och klagomål Brinellgymnasiet
Enligt skollagen ska alla verksamheter som bedriver utbildning ha rutiner för att ta emot och utreda skriftliga klagomål. Här kan du läsa mer om våra rutiner för klagomål mot utbildning.
Om det är något som inte motsvarar dina förväntningar och du är missnöjd med skolan eller din utbildning ska du i första hand vända dig till mentor eller personalen på Brinellgymnasiet. Om ni inte lyckas att lösa problemet kan du i följande ordning vända dig till:

Rektor på programmet
Hantering av ditt ärende
- Klagomål som du skickar via e-tjänst blir en allmän handling och diarieförs på Brinellgymnasiet (om det finns personuppgifter eller andra uppgifter som ska sekretessbeläggas görs detta naturligtvis).
- Du får ett ”kvitto” på att ditt klagomål har tagits om hand.
- Ditt klagomål utreds av verksamhetschefen eller gymnasiechefen.
- Inom 14 dagar från att klagomålet lämnades in ska du få återkoppling om ditt ärende.
- När ditt klagomålsärende avslutas får du ett skriftligt svar från verksamhetschefen eller gymnasiechefen.