Publicerad:

Är Grimstorp bara en resurs, utan trivsel?

Frågan ställd till: Centerpartiet, Kristdemokraterna, Socialdemokraterna

Fråga

Ni har alla för ca 1 vecka sedan fått resultatet av en enkät med olika förslag och önskemål, som skulle kunna bidra till att göra "Grimstorp ännu bättre". Ni fick även reda på vad som uppskattas allra mest med Grimstorp.
Jag vet att en "solcellspark" INTE fanns med i listan på vad som skulle göra Grimstorp attraktivt, däremot fanns "naturen" med i listan över vad som uppskattades mest i Grimstorp.

Hur kan ni då föreslå att förstöra Grimstorps natur genom att anlägga en 2 hektar stor solcellspark?!?

Signatur: Monica Larsson

Svar från Centerpartiet

Hej Monica
Tack för din fråga.
Vi ser fram emot möte och att träffa er i Grimstorps samhällsförening för diskussion om Era förslag och även nu vårt förslag.
Hör av dej vilken tid som passar er för ett fysiskt möte i Grimstorp.
Ann-Cathrin Gunnar
Centerpartiet
070-6444784

PS Välkomna till Hattsjöhult hos Ronnie o Marie på söndag 7/8 12-17 på Öppen Trädgård. Då finns många av oss i Centerpartiet där./Ds

Besvarad 3 augusti 2022 av h2myciuEYZ2h2r40UBu3iHbRC3YP5mLBkLl4Dn381pOm6

Svar från Socialdemokraterna

Hej Monica!
Jag vill börja med att säga att det är Centern som står bakom utspelet i tidningen om en solcellspark i Grimstorp. Socialdemokraterna har inte pratat om någon sådan satsning i Grimstorp. Däremot är vi positiva till solcellsparker. Vi behöver hitta nya klimatsmarta energikällor.

Besvarad 3 augusti 2022 av Sara Lindberg

Svar från Kristdemokraterna

Hejsan.

Jag blev lika förvånad som du, men politiska förslag driver varje enskilt parti, ingenting vi diskuterat i vår samverkan denna mandatperiod.

Däremot så är vi positiva till förnybar energi och hållbarhetsarbete på flera nivåer.
Vi värnar även naturen i stort, för är det något som skapar trivsel och folkhälsa, så är det naturen.

Som Landsbygdsparti är vi måna om att det ska vara trivsamt i hela Sverige så också i hela Nässjö kommun.
Tack ännu en gång för tidigare Mail med era synpunkter, tillsammans i dialog kommer vi långt.

Vänligen:
Laila Norss