Meny Stäng Sök
Meny Stäng Meny

Synpunktshantering

Synpunkter, klagomål och beröm ger oss värdefull information och möjlighet att utveckla verksamheten. Därför vill vi gärna att du berättar vad du tycker om de insatser vi utför och det bemötande vi ger.

Lämna synpunkter

När du lämnat dina synpunkter - positiva som negativa - får du, om du meddelat namn och kontaktuppgifter, inom några dagar svar på vem som tar hand om ditt ärende.

Hur gör jag?

Skriv gärna ner dina synpunkter och skicka till oss. Använd då denna pdf: Vi vill veta vad du tyckerPDF

Du kan också lämna dina synpunkter via telefon, brev eller personliga möten.
Via medborgarkontoret på tel. 0380-51 80 00 kan du få hjälp med att hitta rätt person i vår verksamhet.

Du kan även vända dig till 1177 Vårdguiden och deras sida Om du inte är nöjd med vårdenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Så hanterar vi dina synpunkter

Om du lämnat namn, adress och telefonnummer tar vi kontakt med dig inom en vecka och berättar hur ärendet kommer att hanteras. Alla synpunkter dokumenteras och registreras.

OBS! Denna webbsida ersätter inte överklagande av myndighetsbeslut och ska heller inte användas vid felanmälan.

Offentlig handling

Handlingar som kommer in till kommunen är allmänna handlingar och oftast offentliga. Det betyder att alla kan ta del av dem. Känsliga personuppgifter kan dock vara hemliga (sekretesskyddade).

Samtycke till personuppgiftsbehandling

Om du väljer att lämna dina kontaktuppgifter betraktas det som ett samtycke till personuppgiftsbehandling enligt dataskyddsförordningen (GDPR) för hantering av personuppgifter. Här kan du läsa mer om dataskyddsförordningen.

Kontakt

Expandera Minimera

Medborgarkontoret
0380-51 80 00

×
Use Google to translate nassjo.se.
Please be aware that Nässjö kommun cannot take responsibility for the accuracy of the translation.