Meny Stäng Sök
Meny Stäng Meny

Publicerad: 1 juni 2018, kl 16:00

Nässjös platsvarumärke lanserat

Exempelbild

Den 30 maj lanserades platsvarumärket – Ett annat Småland. Lanseringsevenemanget bestod av en vernissage på Kulturhuset Pigalle där platsvarumärkets position och våra fyra tillgångar - industriella miljöer, handlingskraftiga eldsjälar, höglandsplatån och kulturliv - presenterades tillsammans med ett flertal bilder för att beskriva helheten.

Vernissagen var i första hand riktad till de personer som deltagit på idémöten som sedan legat till grund för utformningen av platsvarumärket, för att få återkoppling på vad deras tankar och idéer lett fram till. Allmänheten och kommunanställda var även inbjudna via annons i tidningen, på sociala medier.

Under kvällen kunde besökarna mingla runt i Lilla Teatern på Kulturhuset Pigalle för att titta på bilderna och läsa om positionen och tillgångarna. Katrin Fritz intervjuade även Helena Nordström från Placebrander och Karin Henriksson från Identx som varit med från start i arbetet med att ta fram varumärkesplattformen.

Lanseringen av platsvarumärket är startskottet på en lång resa där alla som bor och verkar på platsen kan bidra till att skapa en attraktiv plats.

Den grafiska profilen och bildmanerét kommer finnas tillgängligt när kommunens nya webbsida är på plats. Bildmanér och grafiska element får alltså användas av alla som vill marknadsföra sin verksamhet kopplat till platsen.

×
Use Google to translate nassjo.se.
Please be aware that Nässjö kommun cannot take responsibility for the accuracy of the translation.