Öppna sök Stäng sök Sök
Öppna Meny Stäng meny Meny

Äldre - lättläst

Du som inte kan klara dig på egen hand kan få hjälp av äldreomsorgen.

Äldreomsorgen vill göra det lättare för dig att bo hemma.

För att få veta vilken hjälp du behöver gör biståndshandläggaren ett besök hemma hos dig.

Då kommer du och biståndshandläggaren överens om vilken hjälp du behöver.

Om du behöver hjälp ring medborgarkontoret. Telefonnummer 0380-51 80 00.

Säg att du vill prata med en biståndshandläggare.

Tala om var du bor.
Kontaktcenter kopplar dig till handläggare.


Dolt fält, måste ligga längst upp
Vad kan vi göra bättre?
Berätta vad vi kan göra bättre på den här sidan. Dina synpunkter är värdefulla för oss. Din medverkan hjälper oss att förbättra webbplatsen.