Multifunktionella sittplatser

Exempelbild

Under vintern har Nässjö mekaniska byggt multifunktionella sittplatserna på uppdrag av Centrumgruppen. Så snart snön smält bort kommer de att placeras ut på olika platser längst med Brogatan.

Projektet startade i stadskärneutvecklingen som är en samverkansgrupp mellan kommunen, fastighetsägare och näringslivet. Gruppen arbetar för att skapa en trivsam miljö i centrum där ett av uppdragen är att skapa mötesplatser. De nya bänkarna är multifunktionella moduler som kommer kunna användas som både sittplats, blomkruka eller till och med som en skylt om man vänder modulen vertikalt.

Sittplatserna är byggda i corténplåt som med tiden får en cool och rostig patina. Genom att de är gjorda i ett billigt och tåligt material kommuniceras flera saker från platsvarumärket - här i Nässjö krånglar vi inte till saker utan är praktiska och bär med stolthet vårt industriarv med in i framtiden.

Exempelbild