Öppna sök Stäng sök Sök
Öppna Meny Stäng meny Meny

Information till dig som har hemtjänst

Här finns information till dig som har hemtjänst och har frågor om kommunens hantering av Covid-19.

Vad görs för att förhindra smittspridning i hemtjänsten?

Vi arbetar alltid med att ge stöd på ett tryggt och säkert sätt i hemtjänsten, så även i dessa tider. Vi gör allt vi kan för att förhindra smittspridning. Alla våra medarbetare arbetar efter Smittskyddsläkarens och Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Hemtjänsten har god tillgång till skyddsutrustning som bärs med i en ryggsäck. I samråd med hemsjukvården görs noggranna bedömningar av när skyddsutrustning behöver användas.

Vad kan du göra själv?

Var alltid noga med din egen hälsa. Känner du att ditt hälsotillstånd försämrats och har symtom som feber, ont i halsen, hosta – säg alltid till direkt när hemtjänsten kommer. På så vis hjälps vi åt att skapa trygghet.

Vad händer om hemtjänsten inte kommer?

Covid-19 medför även ökad frånvaro bland våra medarbetare. Det kan innebära att hemtjänsten behöver göra omprioriteringar i de insatser som kan utföras. I första hand strävar vi efter att flytta fram insatserna.

Vart vänder man sig om man har frågor om hur kommunen hanterar Covid-19?

Om du har frågor – tveka inte att ställa dem till enhetschef och medarbetarna i hemtjänsten som besöker dig. Det går också bra att ringa till kommunen medborgarkontor och ställa frågor om hur kommunen hanterar Covid-19. Telefonnummer. 0380 – 51 80 00.

Önskar du medicinsk rådgivning kring Covid-19 ringer du 1177.

Hjälpte informationen på den här sidan dig?


Dolt fält, måste ligga längst upp
Vad kan vi göra bättre?
Berätta vad vi kan göra bättre på den här sidan. Dina synpunkter är värdefulla för oss. Din medverkan hjälper oss att förbättra webbplatsen.
×
Use Google to translate nassjo.se.
Please be aware that Nässjö kommun cannot take responsibility for the accuracy of the translation.