Meny Stäng Sök
Meny Stäng Meny

SEM-manager - betald sökmarknadsföring

SEM-manager - betald sökmarknadsföring

Vill du veta hur din webbsida kommer högre upp i rankningen på Google? Med SEM lär du dig att genomföra lyckade annonskampanjer som driver relevant trafik till din webbplats. Bli ett digitalt proffs och få verktygen för att strategiskt genomföra betald digital marknadsföring för att nå just era mål.

För vem?

SEM-manager vänder sig till dig som är ny i ämnet men har jobbat med digital kommunikation och/eller utveckling inom kommun, myndighet, företag eller organisationer.

Upplägg

Utbildningen består av föreläsningar, övningar samt litteraturstudier och innehåller statistikframtagning, verktygshantering, skapande av rapporter, webbcopy, Bing/Yahoo-ads, artikelmarknadsföring, Google Adwords samt certifiering i Google Adwords och strategiarbete. Utbildningen innehåller även övningar för att skriva bra annonser samt möjlighet till att ta certifiering i Google Adwords.

Mål

Du kommer att få förståelse, kunskap och praktiska verktyg för att kunna driva betald trafik från affilliates (sökmotorer) till en webbplats. Du kommer att få kännedom om de olika begrepp och strategier som används av professionella certifierade Google partners och redaktörer. Vi kommer gå igenom hur man både praktiskt och strategiskt ska genomföra annonskampanjer för att få relevant trafik till en webbplats. Du kommer också att lära dig hur man mäter och kostnadsberäknar trafiken från sökmotorer. Fokus kommer vara Google Adwords tool.

Certifiering

Utbildningen genomförs av en Google Adwords Certifierad Partner vilket innebär att du efter avslutad utbildning även kan välja att certifiera dig. Din AdWords-certifiering visar att du är certifierad användare inom onlineannonsering. Du blir även diplomerad SEM-redaktör.

Innehåll:

  • Hur marknadsföring på sökmotorer fungerar och vilka mekanismer som påverkar annonsplaceringar.
  • Grunderna för annonsering på Google Adwords, Yahoo Advertising Solutions, Instagram, LinkedIn och Facebook Ads.
  • Olika typer av nätverk som erbjuds av sökmotorerna.
  • Matchads som är ett nätverk av artiklar.
  • Analys av annonseringsstatistik i Google Analytics.
  • Begrepp inom sökmotormarknadsföringen t.ex. CPC, CPA, PPC, CTR, kvalitetsvärde, omvandlingskostnad och bounce-rate.
  • Annonsering på Google Adwords genom att skapa konto, kampanjer, sökord och annonstexter som ger relevant trafik till rimliga omvandlingskostnader.
  • Utvärdering av en extern PPC-leverantörs arbete.
  • Kunna ta fram en riktad annonskampanjplan för att driva trafik från betalda sökmotorer.
  • Kunna förstå och utvärdera tredjeparts leverantörer.

Kursledare

Torbjörn Noaksson, Din Webbstrateg 

Torbjörn jobbar med digital affärsutveckling sedan år 2006 och är informationsteknolog i grund och botten. Torbjörn har sedan fem år jobbat med att utbilda både företag och studerande på yrkeshögskolor inom digitalisering. 

Kurstillfällen

Utbildningen innefattar ca 3 h/gång under åtta utbildningstillfällen. 

Certifiering

Efter utbildningen får du möjlighet till att ta de certifieringar som du behöver (dock max 2). För att göra certifieringstesterna behöver du ha gjort grundprovet (fundamental). Detta test får du möjlighet att genomgå under/efter utbildningen.

Kursavgift

12 000 kr per person

Plats

Nässjöakademin, Framtidsvägen 1, Nässjö

Anmälan

Just nu kan du inte anmäla dig. Kurstillfällen planeras framöver men datum är ännu inte satta.

     

     

Utbildningen är framtagen av Din webbstrateg i Skandinavien AB som är strateger inom webb- och digital marknadskommunikation. Din webbstrateg har specialistkompetenser inom analys, kravställning, sociala medier (SMM), sökmotormarknadsföring (SEM), sökmotoroptimering (SEO), utbildning och rapportering.

Tillbaka

Kontakt

Expandera Minimera

För info kontakta:

Helena Hjalmarson, Din Webbstrateg

Tel: 0761-62 69 67
E-post: helena@dinwebbstrateg.se

Nässjöakademin
Framtidsvägen 1
571 35 Nässjö

nassjoakademin@nassjo.se
Tel. 0380-51 72 50

Hjälpte informationen på den här sidan dig?


Dolt fält, måste ligga längst upp
Vad kan vi göra bättre?
Berätta vad vi kan göra bättre på den här sidan. Dina synpunkter är värdefulla för oss. Din medverkan hjälper oss att förbättra webbplatsen.
×
Use Google to translate nassjo.se.
Please be aware that Nässjö kommun cannot take responsibility for the accuracy of the translation.