Kontakta oss
frågor, felanmälan
Sök evenemang
i Nässjö kommun
toggle right column

Startsida / Företagare / Upphandling

Kommunen som kund

Bilden visar en hand på en person som signerar ett avtal. Sidan handlar om upphandling i Nässjö kommun.

  

Nässjö kommun köper varor och tjänster av näringslivet för flera hundra miljoner kronor varje år. Här hittar du information om våra aktuella upphandlingar och annat som kan vara bra att känna till när du gör affärer med Nässjö kommun.

Inköp genom upphandling

Inköpsrutinerna för Nässjö kommun regleras i kommunens upphandlingspolicy som du kan läsa i vår författningssamling.

Är du en godkänd leverantör?

Nässjö kommun har ett intresse av att de företag som får uppdrag är seriösa företag som sköter sina åtaganden. För detta har vi ett samarbete med Skatteverket.

Uppgifter som kan komma att kontrolleras är:

  • registrering och betalning för mervärdesskatt
  • arbetsgivaravgifter
  • innehav av F-skattsedel
  • information om eventuella skatteskulder. 

Relaterade länkar

Lagen om offentlig upphandling, LOU, reglerar hur offentlig upphandling av bland annat varor, tjänster och byggentreprenader ska genomföras.

Nässjö kommuns upphandlingar genomförs i de flesta fall i vårt elektroniska upphandlingsverktyg E-avrop. Det innebär ingen extra kostnad för en leverantör att skaffa ett konto på E-avrop, däremot ger systemet ett stöd och förenklar anbudsarbetet.

Upphandlingsenheten hjälper dig

Upphandlingsenheten är kommunens centrala enhet för upphandling av varor och tjänster. Välkommen att kontakta oss om du har frågor eller vill veta mer.

Camilla Petersson, upphandlingschef

Tel: 0380-51 80 10

e-post: upphandling@nassjo.se